"כסף מחיילים לבחורים" לפיד חזר להסית, וגרר גל תגובות

    נתי קאליש 5 Comment on "כסף מחיילים לבחורים" לפיד חזר להסית, וגרר גל תגובות

    עם סיום תפקידו, ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד חוזר להסית נגד המגזר החרדי ותלמידי הישיבות הקדושות: "זה מה שרציתם? שייקחו כסף מהחיילים וייתנו לתלמידי ישיבות?". דבריו זכו לגל תגובות מהחכי"ם החרדים. "במשך חודשים ניסה להתחפש וסיפר כי שינה דרכיו, אך היום חזר להסית"

    Israeli Prime Minister and leader of the Yesh Atid party Yair Lapid speaks to supporters as the results of the Israeli elections are announced, in Tel Aviv, on November 2, 2022. Photo by Tomer Neuberg/Flash90 *** Local Caption *** יש עתיד חברי מפלגה בחירות מדבר תוצאות בחירות יאיר לפיד ראש הממשלה
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה היוצא מתקרב לסיום תפקידו, ויוצא בדברי הסתה נגד הציבור החרדי, כבעבר. בפוסט שפרסם פנה לבוחרי הליכוד ושאל: "אני רוצה לשאול את מצביעי הליכוד: זה מה שרציתם? בשביל זה הצבעתם ליכוד? כדי שייקחו כסף מהחיילים וייתנו לתלמידי ישיבות? אתם הולכים להיות מיעוט בממשלה הזו. מיעוט של משרתים בצבא, מיעוט של מעמד הביניים, מיעוט של אלה שמאמינים במסורת יהודית מתונה שמקבלת כל אדם בסבר פנים יפות" כתב לפיד.

    "זו לא הולכת להיות ממשלה שהקיצונים יושבים בה, זו הולכת להיות ממשלה שהקיצונים שולטים בה. שליטה מלאה. יובילו אותנו להיות מדינת עולם שלישי. מסוכסכים עם האמריקאים, מסוכסכים עם עצמנו. בן גביר, יעד של המשטרה ויעד של השב"כ, יהיה אחראי על המשטרה ואחראי על השב"כ" הוסיף ראש הממשלה היוצא.

    הדברים של לפיד גררו גל של תגובות במערכת הפוליטית. ממפלגת ש"ס נמסר: "שנאתו הגדולה של לפיד למגזר החרדי והמסורתי נחשפת שוב. במשך חודשים ניסה להתחפש וסיפר כי שינה דרכיו, אך היום חזר להסית. לפיד, רוב אזרחי ישראל אמרו בקול ברור: אנחנו גאים להיות יהודים, רוצים לחיות במדינה יהודית. בימים הקרובים נקים, בעזרת השם, ממשלה אמונית שתכבה את לפיד השנאה ותחזיר את השפיות למדינה" לשון ההודעה.

    ח"כ משה גפני תקף בחריפות את לפיד בפתח ישיבת הסיעה של יהדות התורה ואמר: "לפיד הוא חצוף, הוא היה נותן לנו כל מה שהיינו רוצים אם היינו הולכים איתו. צדקנו כשלא הלכנו איתו, וצדקנו גם כשלא הלכנו עם גנץ. הוא לא ראוי להיות ראש ממשלה".

    יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף, נשא דברים בפתח ישיבת הסיעה והתייחס להסתה של לפיד: "היום בגדת בכל עם ישראל. אם היית טוב והייתה לך ממשלה חזקה איך לא בחרו בשבילך?. כולם בגדו בך. הסתרת את הדמות שלך שנה וחצי".

    יעקב אשר הגיב ללפיד בעוקצנות ואמר: "סיימנו לקבל מכבודו הוראות. ניסית לאחרונה להיות ממלכתי כשבינתיים חיבקת את האחים המוסלמים, היום חזרת ללפיד הישן והטבעי, המסית נגד אחיו היהודים, בניסיון נואש להסתיר את כישלונך המהדהד".

    "יאיר, מדינת ישראל תישאר יהודית על אפך ועל חמתך, עם ישראל מאס בשיסוי ובקיטוב ולכן שלח אותך לספסלי האופוזיציה. וכנראה שהגיע הזמן שייחשף מה עשית בצבא על חשבון חבריך שלחמו וחרפו את נפשם, צבוע שכמותך" הוסיף ח"כ אשר.

    גם ח"כ מיקי זוהר מהליכוד התייחס לדברים של לפיד וכתב: "כל מי שמגנה מתן תקציבים ללימודי תורה צריך לעשות עם עצמו חשבון נפש, למה כל כך קשה לכם לראות יהודים שלומדים ומעמיקים במסורת של עם ישראל? אגב, אלו שהשתייכו לממשלה הקודמת כבר שכחו שהם חילקו עשרות מיליארדים ללא הכרה רק כדי לשרוד".

    ח"כ יואב בן צור מש"ס כתב בתגובה לדברי לפיד: "אף אחד לא נותן או מחלק לנו מתנות. לומדי התורה הם חלק אינטגרלי ממדינת ישראל, משלמים מיסים ומגיע להם תקציבים כמו שאר האזרחים. הציבור החרדי דורש את מה שמגיע לו ביושר. אני מציע ליו"ר האופוזיציה לא לפגוע בציבור החרדי, אשר הנתינה והעזרה במצוקה הן מאבני היסוד שעליהן הוא מושתת וארגוני החסד שלו תורמים רבות לכלל אזרחי מדינת ישראל".

     



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      כל מה שאמרו הפוליטיקאים החרדים, לא סתר את הדברים של לפיד לבוחרי הליכוד.

      1. הפרדה קיימת
        א צהל מגורי חיילים לבד חיילות לבד
        ב ספורט גברים נשים כדוררגל כדורסל ואידך זיל
        ג בכל משרדי ממשלה ותחנות ציבוריות אוטובוס ורכבת שירותים נפרדים

    2. 4

      אינני ח"כ
      אבל שאלה קטנה לי אליך מר לפיד
      מאיפה לקחו 52 מליארד שקל ונתנו לעבד?
      לא מהחיילים נכון? אז בס"ד דאגה מליבך כי אם היית דואג באמת לחיילים לא היית מפקיר אותם בשטח עם פחד להתמודד מול טרור ערבי

    3. 3

      הממשלה בראשות לפיד לקחה את הכסף מהחיילים והעבירה לערבים, הממשלה שתקום תקח את הכסף מהערבים ותתן לבחורי ישיבות.
      מצביעי הליכוד ודאי מעדיפים את זה.

    4. 2

      אמר יו"ר מחלק הכסף למחבלים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!